tirsdag den 1. marts 2011

Emma's sweet sixteen

Igaar fik jeg at vide at en af de andre udvekslingsstudenter, Gustav, tager hjem enten denne soendag eller naeste soendag. Det er trist, men hvis han er helt sikker paa at USA ikke er noget for ham, er det nok det bedste. Jeg vil aerligt indroemme at jeg har haft mine tider, hvor jeg bare gerne ville hjem til mine venner, som jeg kender ud og ind og som kender mig. Hvor jeg bare ville hjem og give mine foraeldre og soeskende et kram og fortaelle at jeg elsker dem. Aldrig havde jeg troet at det skulle blive saa svaert at vaere vaek fra alt hvad jeg kender i saa lang tid! Jeg har gode venner her, men jeg bliver nok aldrig helt lige saa meget en del af gruppen som alle andre og det irriterer mig, specielt naar jeg ved at jeg har venner og familie derhjemme, som aldrig har for travlt til at tage sig tid til mig. Nu maa i ikke tage det her forkert, min familie herovre tager sig rigtig godt af mig, nok bedre end jeg overhovedet turde haabe paa, men jeg savner alligevel min "anden" familie. Jeg ville oenske jeg kunne vaere to steder paa en gang, det ville vaere en del lettere. Jeg glaeder mig til at staa i Kastrup lufthavn og se mine veninder og familie igen, men jeg er paa samme tid utroligt ked af at skulle forlade det her sted, uden at vide hvornaar jeg kan komme tilbage igen. Wilmington er mit andet hjem nu.

I den her weekend har det hele drejet sig om Emma's 16 aars foedselsdag, som jo er en kaempe ting herovre. Fredag aften var der et dance paa skolen, men efter det sidste dance besluttede jeg mig for ikke at tage med, saa jeg blev hjemme og arbejdede paa min Research Paper til min Engelsk klasse. Den tog foroevrigt meget af min tid. Loerdag morgen tog jeg over til kirkebygningen med en masse af de andre unge og vi skulle saa goere klar til at tage ned til downtown Wilmington, for at give mad og toej ud til de hjemloese. Jeg tror slet ikke at vi i Danmark ved hvor mange hjemloese der er rundt omkring i verden, for herovre er det unormalt hvis man IKKE ser nogen naar man er ude. Det var rigtig sjovt, jeg endte med at staa i den "bod" hvor vi gav mad ud. Vi stod i en lang linje og endte med at "spille musik" med skeerne osv, mens vi dansede rundt. Ikke lige hvad jeg havde regnet med. Loerdag aften var det meningen at jeg skulle have vaeret sammen med en af mine veninder, men hun havde for mange lektier, og blev derfor noedt til at blive hjemme. Udover det var loerdag aften ogsaa den dag hvor Emma havde sin foedselsdagsfest for sine venner, saa hele stuen var blevet aendret til et dansegulv og de havde virkelig meget mad. I sidste weekend da vi var i Jacksonville fik Emma en kjole af sine foraeldre til over 1000kr. Lidt forkaelet hvis jeg skal vaere aerlig, for hun har ogsaa prom at gaa til i de naeste to aar, og prom kjoler er en hel del dyrere end kjoler til sweet 16's. Alle hendes venner skulle ogsaa overnatte, saa der var meget larm hele natten. Soendag tog jeg ud for at spise lunch med Kelly, Lamar og Alicia, og efter det tog jeg bare ud at loebe.
Her er det virkelig varmt. Jeg har i de sidste to dage gaaet i skole i kjole og bare ben og stadig haft det varmt. Det er omkring de temperaturer vi har paa en gennemsnits sommerdag. Jeg toer naesten ikke taenke paa hvor varmt det bliver til sommer, foer jeg tager hjem igen.

Tror det var alt for nu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar